پشتیبانی فروش

09185770514 09146591672

پارچه گیاهی طلاکوب

پارچه گیاهی طلاکوب، تاریخچه، کاربرد، قیمت و مشخصات

3/5 - (2 امتیاز)

پارچه گیاهی طلاکوب یکی از پارچه‌های بسیار زیبا و منحصر به فرد در بازار است. کاربرد پارچه گیاهی طلاکوب بیشتر برای دوخت لباس مجلسی، بلوز و پیرهن زنانه مناسب است. قیمت پارچه گیاهی طلاکوب از 150 هزار تومن در آران پارچه  شروع می‌شود. از مشخصات این پارچه می‌توان به پاک نشدن رنگ و طلاکوب آن اشاره کرد.

پارچه گیاهی طلاکوب چیست؟

پارچه گیاهی طلاکوب چیست؟ پارچه گیاهی پارچه ای است که از الیاف طبیعی به جای مصنوعی در ساخت آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال پلی استر یک الیاف مصنوعی است و اگر در تولید پارچه از آن استفاده نشود، پارچه مذکور گیاهی محسوب خواهد شد. پارچه گیاهی طلاکوب تاثیر کمتری روی محیط زیست دارد و به نوعی دوستدار طبیعت نیز خواهد بود. از آن جایی که الیاف‌های مصنوعی از طریق مواد شیمیایی تولید می‌شوند، پارچه‌های گیاهی یک جایگزین بسیار مناسب به حساب می‌آیند. این پارچه‌ها از منابع تجدید ناپذیر کمتری استفاده می‌کنند و در پایان عمر خود قابل تجزیه خواهند بود.

پارچه گیاهی طلاکوب
پارچه گیاهی طلاکوب از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

از آن جایی که پارچه گیاهی از الیاف طبیعی ساخته می‌شود، هیچ گونه واکنش آلرژیکی ایجاد نمی‌کند و در هنگام پوشیدن آن‌ها کاملا احساس نرمی آن را حس خواهید کرد. پارچه گیاهی طلاکوب با داشتن چاپ طلا روی آن، بسیار درخشان بوده و انتخاب بسیار مناسبی برای دوخت لباس شب خواهد بود.

ویژگی‌ها و مشخصات پارچه گیاهی طلاکوب

موقع خرید پارچه باید به ویژگی‌های آن توجه کنید. انواع پارچه گیاهی طلاکوب ویژگی‌های مختلفی دارد که باعث می‌شود یکی از بهترین پارچه‌ها به حساب بیاید. مشخصات پارچه گیاهی طلاکوب به شرح زیر هستند:

مقاومت بالا

از آن جایی که الیاف‌های گیاهی دارای سلولز هستند، هنگام تبدیل شدن به پارچه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند و به راحتی آسیب نمی‌بینند. بنابراین، می‌توان از آن‌ها برای تولید لباس‌های متعدد استفاده کرد. چون پارچه طلاکوب، ظاهر ویژه ای دارد، پس بهتر است که از آن در تولید لباس مجلسی استفاده کنید.

قدرت جذب زیاد

پارچه گیاهی طلاکوب دارای قدرت جذب زیادی است به همین خاطر، اگر برای فصول گرم سال به دنبال یک لباس مجلسی خنک هستید، بهتر است که از آن برای دوخت یک لباس مجلسی زیبا استفاده کنید تا میزان تعریق هم کاهش یابد.

سازگار با محیط زیست

پارچه‌هایی که از الیاف مصنوعی تولید شده اند، معمولا زیست تخریب پذیر نیستند و می‌توانند به طبیعت آسیب بزنند. از این رو، بهتر است که پارچه گیاهی طلاکوب را در اولویت قرار دهید و از آن برای دوخت لباس‌های موردنظر خود استفاده کنید. از طرفی، پارچه‌هایی که الیاف مصنوعی دارند، معمولا پس از استفاده از چرخ مصرف خارج می‌شوند، زیرا بازیافت آن‌ها فرآیندی زمان بر و هزینه بر است. پس تولید کنندگان معمولا آن‌ها را بازیافت نخواهند کرد.

انواع پارچه گیاهی طلاکوب

پارچه گیاهی انواع مختلفی دارد که می‌توانید به صورت دلخواه از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. این پارچه‌ها عبارتند از:

  • پارچه پنبه ای طلاکوب: این پارچه از الیاف طبیعی پنبه ساخته می‌شود و برای استفاده از در فصل تابستان بسیار مناسب است. از آن جایی که بافت سبکی دارد، با طلاکوب کردن آن وزن پارچه بیش از حد سنگین نخواهد شد.
  • پارچه مخمل طلاکوب: این نوع پاره ضخیم‌تر است و بهتر است که از آن برای تولید مبل و پرده استفاده کنید. برای زیبایی این پارچه از مواد متالیک مانند طلا استفاده می‌کنند تا زیبایی دوچندانی داشته باشید.
  • پارچه ابروبادی طلاکوب: اگر در خرید پارچه تجربه داشته باشید، می‌دانید که پارچه ابروبادی یکی از قدیمی‌ترین مدل‌ها در بازار به حساب می‌آید. این پارچه بسیار خنک است و انتخاب خوبی برای دوخت مانتوهای مجلسی و رسمی به حساب می‌آید.
  • پارچه کرپ طلاکوب: پارچه کرپ چروک‌های کمی دارد که باعث می‌شود که ظاهر خاص داشته باشد. پارچه گیاهی طلاکوب کرپ نازک است و در فصول گرم سال نیز بسیار پرطرفدار خواهد بود.
  • پارچه ساتن طلاکوب: پارچه گیاهی از جنس ساتن ظاهر بسیار نرم و براقی دارد و برای دوخت دامن، شومیز و بلوز مناسب خواهد بود.

چگونه می‌توان پارچه گیاهی را نگهداری کرد؟

برای نگهداری این نوع پارچه بهتر است نکاتی را رعایت کنید. اگر چه امکان شست و شوی پارچه گیاهی با ماشین لباسشویی وجود دارد، اما از آن جایی که ممکن است طرح طلاکوب آسیب ببیند، بهتر است آن را با دست بشویید. چون این پارچه کمی حساس است، از شوینده‌های رقیق  و ملایم استفاده کنید تا بافت پارچه آسیب نبیند و لک نشود.

همان طور که می‌دانید، پارچه گیاهی طلاکوب یک پارچه ظریف به حساب می‌آید، بنابراین، علاوه بر دقت هنگام شست و شو باید هنگام نگهداری نیز دقت کافی به عمل بیاورید. این پارچه‌ها بیشتر در فصول گرم سال مانند تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما اگر قصد دارید از آن‌ها در فصول دیگر هم استفاده کنید، باید نحوه نگهداری از آن‌ها را بدانید. معمولا برای این کار باید از یک کاور خاص استفاده کنید تا در اثر برخورد با مکان‌های مختلف آسیب نبیند.

پارچه گیاهی طلاکوب
در نگهداری پارچه گیاهی طلاکوب باید به یک سری نکات رعایت کرد.

نور خورشید ممکن است به پارچه آسیب بزند، به همین دلیل باید آن را در کمد و به دور از نور نگهداری کنید. از آن جایی که پارچه گیاهی طلاکوب مستعد چروک شدن است، بهتر است آن را با کاور آویزان کنید تا هیچ تغییری در آن به وجود نیاید.

نکات لازم در هنگام خرید آنلاین پارچه گیاهی طلاکوب

اکثر افراد به دلیل کمبود وقت و تنوع در فروشگاه‌های آنلاین ترجیح می‌دهند که پارچه موردنظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنند. در نتیجه، باید نکاتی را رعایت کنید که به شرح زیر هستند:

اورجینال بودن

همان طور که می‌دانید، پارچه‌های گیاهی از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند. پس باید یک فروشگاه معتبر بیاید تا بتوانید پارچه اورجینال را خریداری کنید. احتمال این که بعضی از فروشندگان پارچه با الیاف مصنوعی را به فروش برسانند وجود دارد، پس باید دقت زیادی به عمل بیاورید.

بازگشت کالا

بسیاری از فروشگاه‌ها امکان بازگشت کالا را ندارند و پس از خرید نمی‌توانید کالای موردنظر خود را مرجوع کنید. به همین خاطر، آران پارچه امکانی را فراهم کرده است که می‌توانید پس از خرید به راحتی در صورت نارضایتی پارچه خریداری شده را مرجوع کنید.

کیفیت پارچه

پارچه‌ها از الیاف‌های متفاوتی تولید می‌شوند. به همین خاطر، کیفیت‌های مختلفی دارند و برای منسوجات مختلفی مناسب خواهند شد. در هنگام خرید، باید به نخ و نوع الیاف دقت کنید تا یک پارچه با کیفیت خریداری کنید.

قیمت پارچه گیاهی طلاکوب

برای خرد این پارچه لازم است که از قیمت آن اطلاع داشته باشید. با توجه به نوسانات بازار، آران پارچه آن را با قیمت مناسبی ارائه می‌کند. پارچه گیاهی طلاکوب با قیمتی برابر با 150 هزار تومان به فروش می‌رسد.

خرید پارچه گیاهی طلاکوب از آران پارچه

پارچه گیاهی طلاکوب یکی از پارچه‌های محبوب برای تولید و دوخت بسیاری از لباس‌های مجلسی طراحی شده است. با این که در بازار پارچه‌های زیادی وجود دارند، اما برخی افراد ترجیح می‌دهند از این پارچه استفاده کنند، زیرا هم ظاهر زیبایی دارد و هم از الیاف طبیعی ساخته شده و کاملا نرم خواهد بود. مهم‌ترین قدم در هنگام خرید این پارچه، یافتن بهترین فروشگاه است. آران پارچه یکی از بهترین فروشگاه‌ها در این زمینه به حساب می‌آید که قیمت پارچه گیاهی طلاکوب را پایین‌تر از سایر فروشگاه‌ها تعیین کرده و آن را به مشتریان عزیز ارائه می‌کند. برای خرید پارچه گیاهی طلاکوب می‌توانید از طریق سایت اقدام کنید. برای دین کل محصولات اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

جدیدترین محصولات